Monday 15 February 2016

Welcome Back Fura!!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua....

Dah lama sangat saya tak update blog saya kerana kesibukan yang teramat sangat...Saya taklah terlalu bersemangat nak update blog memandangkan sangkaan saya tiada pembaca yang sudi singgah kat blog ni.....Apa yang membuatkan saya kembali meng'update' blog apabila ramai ibu-ibu yang email dan whatsapp saya bertanyakan mengenai penyusuan anak angkat.Mula2 saya sangka cuma seorang berdua je dan mereka dilayan di whatsapp tetapi semakin hari bilangan ibu2 yang bertanyakan mengenai penyusuan anak angkat semakin banyak.Ini membuktikan bahawa dah semakin ramai yang mengambil anak angkat dan semakin ramai juga ibu2 angkat yang mempunyai kesedaran untuk menyusukan anak angkat mereka dengan susu ibu.Alhamdulillah....

Banyak persoalan dan perbincangan antara saya dan ibu2 angkat yang menghubungi saya ini yang saya rasakan agak menarik dan perlu saya kongsikan dengan lebih ramai melalui blog ini.In sha Allah saya akan kongsikan dan saya mengalu-alukan sebarang pandangan atau perbincangan dari ibu2 sekalian sebagai tambahan kepada pengetahuan saya yang tak seberapa ini.

Saya bukan sahaja mendapat maklumbalas dari ibu2 yang berminat untuk menyusukan anak angkat mereka malah saya juga mendapat email jemputan ke program dari tv Alhijrah oleh saudari Nora Zainal bagi membincangkan topik penyusuan anak angkat ini.Namun kerana kekangan masa di samping tempat tinggal saya yang jauh saya tak dapat memenuhi jemputan beliau.Terima kasih saya ucapkan kerana sudi singgah di blog yang saya sangkakan sunyi tanpa pengunjung ini.

Email daripada saudari Nora Zainal menjemput saya ke program TV beliau
Walaupun saya tiada membuat entry baru agak lama namun saya cuba untuk menjawab email yang dihantar kepada saya berkenaan penyusuan anak angkat.Maaf jika email ibu2 lambat saya balas kerana saya seringkali terlepas pandang email yang masuk.Tetapi jika ibu2 memilih untuk menghubungi saya melalui Whatsapp alhamdulillah rasanya semua saya jawab sesegera yang mungkin kerana ianya lebih mudah.

Memandangkan agak ramai yang membaca perkongsian saya mengenai penyusuan anak angkat di blog ini,perlu saya TEKAN kan bahawa saya bukan doktor atau pakar laktasi atau pakar pemakanan.saya hanyalah seorang ibu yang BERKONGSI pengalaman saya dalam penyusuan anak angkat.Tujuan saya berkongsi hanyalah untuk berkongsi dengan ibu2 bagaimana saya yang sebelum ini tak pernah mengandung telah mengambil anak angkat dan menyusukan dia.Point nya ialah perkara ini TAK MUSTAHIL.

Cukuplah membebel tu Fura!!!hehehehe jom layan gambar anak2 syurga saya.Si abang adalah anak angkat saya yang telah pun berumur 4 tahun manakala si adik adalah anak kandung saya yang berusia 2 tahun.Si adik 'hadir' tanpa diduga dimana saya langsung tak terfikir kan bahawa saya mampu mengandung tanpa apa2 rawatan kesuburan.Alhamdulillah rezeki Allah datang tanpa kita duga.

Umar Yusuf, 4 tahun...zuriat dari Allah yang lahir bukan dari rahim ibu tetapi lahirnya dari hati ibu dan ayah

Ammar Zharif lahir pada 19/09/2014

Abang dan adik...buah hati ibu ayah

Mainan kat belakang diabaikan...Bakul juga yang jadi pilihan dua beradik ni

Kedua-duanya amat rapat berkongsi segala2 yang ada

Apabila dua hero berkungfu di tempat tidur hahahaha

Abang rela di'kuda'kan oleh adik
Ini lah anak2 saya.Jangan ditanya mana yang lebih saya sayang.Jangan ditanya apa beza rasa kasih sayang antara anak angkat dan anak sendiri.Kerana kedua2nya saya sayang sepenuh hati.Tiada beza.Malah jika soalan ini ditanya,hati saya akan terguris teruk dan rasa seolah dihina oleh si penanya soalan.

Cukuplah dulu entry saya buat hari ini.Wassalam......

1 comment:

Unknown said...

inspiring ler blog u....
thanks for the sharing...